Meerdere showroomlocaties
gratis advies aan huis
alleen kwaliteitsmerken
bekend van VT Wonen
CBW-erkend

Checklist voor parket-, PVC en laminaatvloeren en renovatie van vloeren.

VDS Vloeren is een CDW-erkend bedrijf. Zo weet u zeker dat u goed zit. Voordat uw vloer geplaatst wordt en nadat deze geplaatst is zijn er nog een paar zaken waar u rekening mee moet houden om een perfect geplaatste vloer te krijgen én te houden.

Hieronder vindt u daarvan een overzicht.

  • Heeft u het juiste adres aan ons doorgegeven? Bij verhuizing hebben wij uiteraard uw nieuwe adresgegevens nodig!
  • Als de vloer is opgeleverd en betaling is nog niet geschied, dan wordt er contant of via Pin betaald aan de vloerenlegger. Zorgt u ervoor dat u voldoende contant geld in huis heeft of dat u het daglimiet saldo heeft verhoogd.
  • Wij egaliseren glad maar niet waterpas. LET OP INDIEN WIJ KOMEN EGALISEREN MOET DE VLOERVERWARMING UIT STAAN. OP EEN WARME VLOER DROOGT DE EGALINE TE SNEL IN.
  • Indien u een vloer heeft aangeschaft zonder leggen, dan verzoeken wij u de levering te controleren op uiterlijke beschadigingen en dit te noteren op ontvangstbewijs/factuur. Bestaat de gelegenheid tot controle op dat moment niet, dan verzoeken wij u uiterlijk binnen twee dagen hiervan alsnog melding te maken.
  • Er dient voldoende verlichting, elektriciteit, water en een werkend toilet aanwezig te zijn.
  • Zorg voor afdoende verzekering alsmede afsluitbaarheid en glasdichtheid van het pand. De verantwoordelijkheid gaat namelijk bij levering (dus al voordat er gelegd is!) over op u.
  • Laat de aannemer/projectontwikkelaar ook weten dat er een vlakheid nodig is, waarbij de afwijking op een rei van 2 meter maximaal 5 mm is. Is die niet aanwezig, dan kan meerwerk voor het uitvlakken nodig zijn.
  • De verwarming moet werken zodat de lijm en afwerking goed kan drogen. Een minimum temperatuur van 15 C is noodzakelijk. Vraag voor systemen met vloerverwarming het opstook protocol vloerverwarming bij uw installateur van de vloerverwarming.
  • Zorg ervoor dat de vloer leeg is. Dat wil zeggen dat er geen meubels op staan en dat vorige vloerbedekking en lijm-,kalk-, cement- en/of vuilresten en losse delen zijn verwijderd.
  • Zorg dat u zelf aanwezig of bereikbaar bent voor onze parketleggers. Zo kan er in geval van twijfel overlegd worden. Dit geldt ook voor het opleveren van de vloer.
  • Het is niet mogelijk om naast het leggen van de vloer tegelijkertijd ook nog andere werkzaamheden in de betreffende ruimte te laten plaatsvinden.
  • Indien wij witte plinten plaatsen kunnen wij in overleg met u de bovenkant afkitten (indien de muren niet waterpas lopen) Wij bespreken dit tijdens het werk met u. Indien de ondergrond niet vlak is kunnen wij kieren aan de onderkant van de plinten niet vermijden.
  • Vloeren die afgelakt moeten worden, mogen tussen het aanbrengen van de laklagen door niet betreden worden. Neem de droogtijd van de laatste laklaag in acht.
  • Zorg altijd voor voldoende ventilatiemogelijkheden van de ruimte. Dit geldt niet alleen voor het moment van leggen, maar óók bijvoorbeeld tijdens uw vakantie als de vloer al lang ligt.
  • Hout en kurk zijn natuurproducten. Uw levering kan qua kleur en structuur afwijken van getoonde monsters. De definitieve kleur van uw vloer zal na ca. 6 maanden zijn verschenen. PVC wordt getoond op monsterborden. Ook hier kan de kleur en structuur enigszins afwijken.
  • Voor het behoud van uw vloer is het van groot belang dat u de relatieve luchtvochtigheid tussen 50 en 65% houdt.
  • Kijk voor onderhoudsadviezen op deze pagina of vraag ernaar in onze showroom. Veel van onze vloeren hebben een anti-scratch laag. Dit betekend niet dat er geen krassen in uw vloer kunnen komen. Voor het behoud van uw vloer adviseren wij een goede droogloopmat en viltjes van scratchnomore.nl. Verder dient u de onderhoudsproducten te gebruiken zoals aangegeven op de website.
  • Onaangebroken en onbeschadigde pakken mogen bij ongelegde vloeren retour mits binnen 1 week na afname en indien dit vooraf is besproken. Plinten en profielen kunnen niet retour.
  • Ongelegde vloeren worden pas besteld op het moment dat de betaling bij ons binnen is.
  • Bij de koop van een te bestellen product geven wij een indicatie van de levertijd en plaatsingstijd. Houd bij het maken van een afspraak voor leggen van de vloer rekening met speling voor onvoorziene uitloop
    van werkzaamheden. Is uitloop niet mogelijk door een te strakke planning, dan zijn wij niet aansprakelijk voor daaruit voortvloeiende schade. U dient minimaal 12 weken voor plaatsing de definitieve datum aan ons door te geven.

Vragen of opmerkingen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen!

Download hier de informatie als PDF >>

Maak een afspraak

Via het onderstaande formulier kunt u gemakkelijk en snel een afspraak maken.

Let op! Oud Gastel is de gehele week geopend van maandag 13.00 uur tot 17 uur en dinsdag t/m zaterdag van 10 tot 17 uur. Dit is onze hoofdvestiging. Voor Oud Gastel hoeft u geen afspraak te maken, de koffie staat voor u klaar. Wij staan hier altijd tot uw beschikking. De andere locaties zijn te bezoeken op afspraak met één van onze adviseurs op afspraak.